2010. július 29., csütörtök

Lappföld szafari - 5. nap: Pello

Ma volt a túra pihenőnapja, s ez azt jelenti, hogy se kirándulás, se autózás nem volt betervezve. Ennek köszönhetően reggel sokáig aludtunk, s reggeli után ellátogattunk a helyi közértbe, kissé feltölteni az élelmiszerkészleteinket. Ebédet és vacsorát magunk főztünk, a magunkkal hozott instant fogásokból. Ebéd után ismét csak aludtunk, majd sétáltunk a táborhely körülötti erdőben. A lányok lelkesen áfonyáztak, a fiúk pedig nagyokat rohangáltak. A séta végül rövid lett, mivel nagy csapatokban rajzottak ránk a szúnyogok. Érdekes, hogy eddig nem nagyon volt bajunk a szúnyogokkal, talán azért, mert amerre eddig jártunk, ott már megérkeztek az első fagyok, s ez minden bizonnyal megtizedelte már a kis vérszívókat.
Kora este a lányok főleg homokoztak, a fiúkkal pedig a játszótéri dart pályán dobáltunk, több kevesebb sikerrel. A végére Balázs már egészen jól ráérzett, s többször találta el a céltáblát, mint nem. A csapatra már nagyon ráfért ez az egész napos lazulás, mert az utóbbi napokban a délutáni alvást helyett inkább nagy gyaloglások voltak, és Luci bizony már nagyon nyűgös volt a végén. A hátra lévő két napban sok sok autózás van még tervben, de a java péntekre jut. Csütörtökön, az időjárástól függően kirándulunk, vagy eső esetén Tornioban múzeumot nézünk. Délelőtt ismét át lépjük a Sarkkört, s ezzel elhagyjuk az Arktikumot, később Lappföldet is, hogy aztán pénteken végleg hazaérhessünk.