2008. január 10., csütörtök

Az új munkaév kezdete

Tehát ismét elkezdődtek a munkás hétköznapok. Hétfőn várt a tavalyról maradt nemszeretem munka, a munkahelyi gép újra installálása. Szerencsére az alaprendszer nagyon hamar a helyére került, és a biztonsági mentésből az adatok is. Sajnos a finomhangolás (mint például az email szűrők beállítgatása, vagy a naptár) ilyen esetben akár hetekig is eltart, de mostanra már nagyjából helyre állt a szokásos munkakörnyezetem.
Egyre jobban tetszik ez az új trendi, amit magamban csak web 2.0-nak nevezek, meglehet nem teljesen pontosan. Arra gondolok, hogy minél több számítógépes dolgunkat tegyük át a netre, így ha egy adott gép elromlik, vagy éppen valahol házon kívül vagyunk, akkor ezek a dolgok mégiscsak pillanat alatt kéznél vannak. Ez persze feltételezi a folyamatos internetelérést, de úgy látszik, hogy ez a jövő. Kezdődött mindez alighanem a web alapú emailező rendszerekkel (mint amilyen a freemail is). Aztán jöttek a fotómegosztó oldalak, meg a megosztott naptárak. Nagy megelégedésemre a google nagyszerűen kombinálja ezeket a szolgáltatásokat, így egyetlen google fiók regisztrálásával számos ilyen lehetőséget kipróbálhatok, és amint látszik, ki is próbálok. Számomra úgy kezdődött a dolog, hogy kerestem olyan lehetőséget, ahol naptárat oszthatnék meg, így Zsuzsi otthonról, én a laptopról vagy éppen a munkahelyről tudjuk beírogatni az egyre sűrűbbé váló programokat, és lehetőség szerint nem szervezünk egymásra fölöslegesen. A magam részéről az icalx szolgáltatását pont nekem találták ki, mert az ott elhelyezett naptáraimat jelszóval védve érhetem el különböző linuxos naptárprogramjainkkal (korganizer illetve ez a mozillás csoda, a Sunbird).
A következő szükségletem egy olyan szolgáltatás volt, ami képes tárolni a firefoxos könyvjelzőimet úgy, hogy azt bármilyen gépről elérem. Ekkor akadtam a google keresési előzmények szolgáltatásra, aminek van ilyen funkciója. Ennek apropóján regisztráltam google fiókot, és próbáltam ki a picasa fotómegosztót, a orkut oldalt, vagy akár a bloggert. Legújabb találmányom a google csoportok, ahol a volt gimis osztálytársaknak csináltam csoportot, megkönnyítve ezzel a levelezésünk adminisztrálását. Szóval eddig lelkes vagyok, a folytatást meg majd meglátjuk.
Közben persze a való világban is zajlik az élet. Boti tegnap hozott egy bejegyzést az üzenőfüzetében, miszerint csütörtökön vigyen korcsolyát a testnevelés órára. Azt nem sikerült megjegyeznie, hogy mára, vagy jövő hétre kell e az a korcsolya, úgyhogy ennek persze fejvesztett rohangálás lett a vége. Hála Zsuzsi szervezőképességének, Eszteréktől sikerült kölcsönkapni egy megfelelő korit, úgyhogy Boti ma tudott vinni a suliba.
Holnap sajnos elrepülnek a nagyszülők, így vége a dalos könnyített munkabeosztásnak. Sajnos ez még több korai kelést és kései fekvést jósol az elkövetkezendőkre, pláne, hogy Lucika megint sztrájkol alvásügyileg....
Így állunk hát az első januári nap után, de rendületlen bizakodással tekintünk a havas vagy esős jövő hetek elé.

Nincsenek megjegyzések: