2009. március 2., hétfő

Lékhorgászat

Ezen a héten volt az iskolai síszünet. Úgy döntöttünk, hogy az ovisok is otthon maradhatnak, így mind a négy gyermek otthon boldogította Zsuzsit. Többször voltunk délután együtt korcsolyázni, szombaton pedig sífutottunk Botonddal és Balázzsal. Balu nagyon belelendült a síelésbe, kitartóan rótt a a köröket koripálya körüli nyomon. Virágnak nagyon jól megy a korcsolyázás, villámgyorsan szedi a lábát, és időnként egy kicsit csúszik is.
A vasárnapi játszóház helyett, mintegy a síszünet megkoronázásaként, Sanyi lékhorgászatot szervezett a csapatnak. Ilyet még nem láttunk, hogy is hagyhattunk volna ki? Tehát a mise után villámgyorsan hazamentünk ebédelni. Szerencsére Zsuzsi előre látó volt, a pizza még megsült szombat este, a gyümölcsleves meg megfőtt reggel. Egy darab pizzát vittünk is magunkkal, Luci azt majszolgatta hazafelé az autóban. Szerencsésen el is aludt, és aludt, amíg a társaság megebédelt, és felöltözött a nagy kalandhoz, vagyis egy bő órát. Sanyi egy faházas tábort talált nekünk erre az alkalomra, ahol volt egy fűtött szoba, egyszóval nagyon optimális volt ez egy kisgyerekes programhoz. Nem sokkal fél kettő után értünk a tett színhelyére, ahol már ki voltak fúrva a lékek a tó jegén. Ezek a lékek csak kb. 15 cm átmérőjűek, így nem fenyeget az, hogy a nyüzsgő gyerekseregből valaki beleesik. Ráadásul a fúrók szerin 60-80 cm vastag volt jég, így beszakadástól sem kellett tartani. Boti, Balázs, sőt Virág is kipróbálta a pecázást, de csak kb. tíz percig bírták, mert a jégen nagyon hideg volt. Ekkor fölmenekültünk a tűzhöz, amit addigra Sanyi már jól megrakott. Sült ott kolbász, és hamarosan előkerültek a hosszúnyelű palacsintasütők is, meg a tíz liter palacsintatészta. Izzadtunk is rendesen, mire mindenkit jóllakattunk lekváros palacsintával. Aztán már hamarosan indultunk hazafele. Szegény Virág alaposan kifagyott, otthon persze egyből mindenkit kádba dugtunk és így talán senki sem fázott meg.
Ja, csak még annyit, hogy a lékhorgászaton végül egy darab hal akadt horogra (egy 15 centis sügér Bigus horgára), de visszaengedtük szegényt. Magányos lett volna a lábosban.