2008. január 15., kedd

Esős napok

Pénteken reggel Zsuzsi szülei hazautaztak, ezzel kezdetét vették az eddiginél szürkébb hétköznapok. Szombaton általános rendrakás volt a program. Délután egyik gyerek sem aludt, kora este pedig a Móniékhoz mentünk látogatóba. A vendégeskedés remek volt, tortillát ettünk, amihez valami új szósz volt.

Vasárnap délelőtt végre az egész család együtt ment a finn misére. Eddig ugyanis a szűkös autókapacitásra való tekintettel az volt a menetrend, hogy a többség délelőtt ment a finn misére, de két felnőtt (jobbára Zsuzsi papája és én) este hatra az angol misére jártunk. Ismételten meg kellett állapítanom, hogy az angol nyelvű prédikációt még mindig sokkal jobban értem, mint a finnt. De azért talán javulok a finnben is, mert az általános társalgást már egész jól tudom követni, de ha valami konkrét témára terelődik a szó, akkor már annak is örülök, ha nagyjából tudom, mi a tárgy.

Hétfőn Virágot megnézte az óvodapedagógus, és Zsuzsival is konzultált. Mint kiderült, Virággal külön foglalkoznak, mert hogy nem finn anyanyelvű, és hogy rendesen fel tudjon készülni az iskolára. Azt mondták, hogy mi gondoskodjunk az anyanyelvének az ápolásával, ők pedig a finnről.

Déután végre megérkezett a Firstborn című könyvem, amit még szeptemberben rendeltem az Amazontól, és amiről már írtam. Persze este rögtön neki is kezdtem, de csak néhány fejezetet olvastam el, mert inkább hamar lefeküdtünk. Ki tudja, Lucika mivel borzolja északa a kedélyeket...

Ezen a héten már beindulnak a rendszeres extra programok is, így kedden már lesz Botinak magyar óra, kedden reggel Balázsnak gyógytorna, pénteken pedig Botinak úszás. Szobaton a templomban az ovisoknak lesz foglalkozás, vasárnap pedig mise és délután magyar játszóház. Hát, ez a hét sem ígérkezik pihentetőnek.

És hogy az esőre is kitérjek, az időjárás teljesen megbolondult. Esik az eső, és két három fokok vannak folyamatosan, annak ellenére, hogy máskor ilyenkor már -20 körül van. Elképzeltem, hogy mi lenne, ha ebben az évben végig húsz fokkal melegebb lenne, mint normálisan. Belegondolni is rossz. Egyenlőre azonban nem ígérnek semmilyen lehűlést, pedig jó lenne már egy kis tél.

1 megjegyzés:

Ortutay Zoltán Zsolt írta...

Szia Csabi!

Itt is BOLDOG SZÜLINAPOT kívánok neked.