2015. július 4., szombat

Vonaton

Július 3. este vonaton Rovaniemi felé.
Ma egész nap a csomagolás jegyében telt. Botond bringájára mennek a sátor és a derékaljak, a tisztasági zsák, és az esőfelszerelés. Nálam egy műszaki zsák a szerszámokkal ha útközben kellene szerelni valamit, a konyha, meg a parancsnoki egység térképekkel és az iratokkal és a hálózsákok. Ehhez jön mindkettőnknek két zsák a saját ruháknak, személyes felszerelésnek.
Amikor mindezt felaggattuk a két kerékpárra valamikor hat felé, akkor rögtön gyanítottam, hogy autóval megyünk a vonathoz, az eredetileg tervezett kerekezés helyett. Indulás előtt még a kicsikkel is beszéltünk, s végül tényleg nem maradt más hátra, mint berakodni a kocsiba, s elindulni Tamperébe a vonathoz. Zsuzsi kikísért minket, és elintegetett minket a peronról, ahogy a nagy könyvben meg van írva.

Most itt henyélünk a hálókocsiban, és élvezzük az északi luxust. Botondnak nagyon tetszik a vonatozás, hiszen a kabinban van Internet, konnektor, rádió, kislámpa, meg persze az emeletes ágy.
Voltunk már ezen az éjszakai járaton néhány éve, de már biztos nem emlékszik rá. Reggel, a tervek szerint Rovaniemiben összerakjuk a teljes karavánt, és némi reggeli után átszeljük a sarkkört! Utána Sodankylä irányában megyünk tovább, és ha ügyesek vagyunk, akkor elérünk egész Raudanjokiig, ahol sátrat verünk. Persze, mint mondják, a pudin próbája az evés, majd meglátjuk, a megpakolt bringákkal meddig jutunk el valójában.