2015. július 27., hétfő

Ismét úton

Urjala határában a Taikayö kempingben
Ma reggel megkezdődött Zsuzsi szabadságos hete. Botond hittantáborban van, így az út most mi kettőnket talált biciklin. Ezúttal délnyugat felé vesszük az irányt, mert szeretnénk megnézni Turku környékén a szigetvilágot, a híres Saariston kierros-t, amely egy ismert finn kerékpáros túraútvonal.
Mindehhez persze el is kell érnünk Turkuba. Otthonról Lemäälä-be indultunk, s ott megnéztük a Szent Brigitta (avagy finnesen Birgitta) templomot, amely egyike a kevés közép korban épült kőtemplomoknak a környéken.
Ezután sokat kavarogtunk, mert letévedtünk a 9-es számú országos kerékpárútról, s nem szerettem volna a nagyon forgalmas Tampere-Turku autóúton tekerni. E helyett kicsi erdei utakon haladtunk, természetesen a szokásosnál jóval lassabban. Az időjárásunk sem nagyon kedvező, erős szembeszél ellen haladtunk, s időnként eső is permetez, szerencsére nem túl nagy intenzitással. Estére jól elfáradtunk, s mivel 76 km-nél éppen egy kempingbe botlottunk, gondoltuk kiélvezzük a konyha és a meleg zuhany luxusát. Holnap tovább megyünk Turku irányába, s kis szerencsével elérjük a szigeteken körbehaladó utat is.

BAPUF írta...

Baluval együtt örömmel olvastuk itt Boglin a verandán. Az idő borongós, 20 fok, de legalább nem esik és nem izzadunk. Szóval Balu szerint pont jó az idő. A lányok Bogival a TESCOba mentek. Szeretettel a többiek.